Att bygga varumärke med stories är 22 gånger effektivare än att bygga varumärke med fakta.

Hur mycket tid och pengar bränner ni på att inte kommunicera ert varumärke på rätt sätt? Och – framför allt – hur mycket goodwill och intäkter missar ni?

 

 

Att bygga varumärket med hjälp av kraften i stories består av två moment: 

  1. Att ta fram ett tydligt och enkelt budskap för företaget (brand story)
  2. Att skapa innehåll baserat på brand storyn som engagerar externt.  

 

Syfte med att bygga varumärket är inte att sälja. Det är att skapa kännedom om varumärket hos presumtiva konsumenter. Den dagen kunden är reda att handla är varumärket ”top of mind”.

Det är här storytelling är så kraftfullt. Forskning visar att vi människor kommer ihåg stories 22 gånger (!) bättre än fakta. Dessutom når en bra story hjärtat hos dom som lyssnar.

 

 

Så bygger du varumärke med stories

 

  1. Förstå kraften i stories och varför de funkar för att bygga varumärke.
  2. Skapa ett enkelt och tydligt budskap baserat på storytelling.
  3. Utveckla er unika Oneliner och Brand storyn.
  4. Anpassa det till er marknadsföring, PR och kommunikation.

 

Kursledare

Mattias Brännholm är den enda i Sverige som certifierat sig i storybranding; en process att skapa tydliga och enkla budskap genom att använda kraften i storytelling. Mattias är f.d SVT-journalist som blev brand- och storykonsult.

 

(Läs mer om Mattias här)

 

Så bygger du varumärke med stories

 

  1. Förstå kraften i stories och varför de funkar för att bygga varumärke.
  2. Skapa ett enkelt och tydligt budskap baserat på storytelling.
  3. Utveckla er unika Oneliner och Brand storyn.
  4. Anpassa det till er marknadsföring, PR och kommunikation.

 

 

 

SÅ HJÄLPER JAG ER BYGGA VARUMÄRKE MED STORIES

 

EN DAGS-KURS / WORKSHOP:

BYGG VARUMÄRKET MED KRAFTEN I STORYTELLING

 

Tid: en heldag.

För: ledningsgrupp och/eller marknadsavdelningen.

 

MÅL

Att deltagarna ska förstå hur kraften i storytelling fungerar, hur det går att använda på ert företag för att utveckla ert varumärke.

 

INNEHÅLL

Alla känner igen en bra story. I det – stories vi alla känner igen – börjar vi. Vi analyserar hur bra stories är uppbyggda. Ur det får vi fram en formel, en story struktur. Den formeln applicerar vi sedan på ert företag, ert erbjudande och era kunder. Resultatet blir en brand story.

Brand storyn är grundmanuset i ett företags kommunikation. Med brand storyn på plats kommunicerar företaget med en röst, oavsett om det är sälj, marknadsföring, presentation eller intern kommunikation.

Brand storyn blir sedan grunden för er innehållsstrategi (content strategi) för att sprida kännedom om varumärket på rätt sätt.

Ur programmet: 

  • Vad är storybranding – och hur använder du det på ditt varumärke?
  • Det stora paradigmskiftet för ditt varumärke.
  • Hitta de sju moment i er brand story.
  • Så gör du för att bygga ett starkare varumärke med story.

 

PRAKTISKT

Vi håller till hos er under en dag. Rummet behöver en stor white-board. 

 

LEVERANS

Leveransen av en workshop blir:

1) Brand story.

2) One-liner.

3) En massa tankar och inspiration.

 

VIll du hellre ha en föreläsning? Klicka här.

  • Enda i Sverige certifierad i storybranding.
  • + 20 års erfarenhet av kommunikation och marknadsföring.
  • f.d SVT-journalist, affärsutvecklare på Svenska Spel och Sverigechef på Twentyfourseven.
  • utbildad filmproducent från Hollywood.
  • civilekonom från Stockholms Universitet.

Mattias Brännholm – kursledare

Mattias Brännholm jobbar som konsult i gränslandet mellan sälj, marknadsföring och kommunikation. Mattias är den ende i Sverige som är certifierad i att formulera budskap, bygga varumärken och driva försäljning med storytelling.

Planen för din framgång

01

Boka kurs/workshop (eller föreläsning).

02

Förstå kraften i stories, ta fram er brand story och oneliner och lägg grunden för att kommunicera ert varumärke på ett nytt sätt – på en dag.

03

Kommunicera ert varumärke på ett nytt sätt – och få bättre genomslag.

Planen för din framgång

01

Förstå möjligheterna med att bygga varumärke med storytelling och tydliga budskap.

02

Ta fram din brand story och oneliner – och få ett underlag för din framtida kommunikation.

03

Utveckla en för dig/er unika kommunikationsplan – och njut av förbättringarna när ni implementerar den.

Hör av dig om du vill bygga varumärke med storytelling

Sälj mer med stories. En workshop i sälj där man använder kraften i storytelling.

 

Hör av dig om du vill bygga varumärke med stories

 

LADDA NER GRATIS GUIDE OM STORYBRANDING

 

Förstå hur du kan skapa tydligare budskap. Hur du kan bygga starkare varumärken. Och hur du kan sälja bättre. Bara genom att använda kraften i stories.

Den här e-booken förklarar grunderna i storybranding. Fyll i formuläret nu så har du den i mailen direkt. Om tio minuter kan din kommunikation vara förändrad för alltid.