Även om din produkt är den bästa förlorar du mot dina konkurrenter om dom är tydligare i sin kommunikation.

 

Sorry – men så är det. Även om vi alla kommunicera hela tiden finns det en metod för att kommunicera tydligare. Den är baserad på de dramaturgiska reglerna i storytelling och är, visar forskning, det effektivaste sättet att nå ut med ett budskap.

 

Så säljer du bättre med kraften i stories

 

  1. Förstå kraften i stories och varför de funkar i din försäljning.
  2. Skapa ett enkelt och tydligt budskap.
  3. Utveckla er unika Oneliner och Brand storyn.
  4. Anpassa det till er marknadsföring och försäljning.

Lär dig den här processen på en dag med mig. Använd den nästa dag i din försäljning. 

 

Kursledare

Mattias Brännholm är den enda i Sverige som certifierat sig i storybranding; en process att skapa tydliga och enkla budskap genom att använda kraften i storytelling. Mattias är f.d SVT-journalist som blev sälj- och budskapskonsult.

(Läs mer om Mattias här)

 

Så säljer du bättre med kraften i stories

 

  1. Förstå kraften i stories och varför de funkar i din försäljning.
  2. Skapa ett enkelt och tydligt budskap baserat på storytelling.
  3. Utveckla er unika Oneliner och Brand storyn.
  4. Anpassa det till er marknadsföring och försäljning.

Lär dig den här processen på en dag med mig. Använd den nästa dag i din försäljning. 

 

Kursledare

Mattias Brännholm är den enda i Sverige som certifierat sig i storybranding; en process att skapa tydliga och enkla budskap genom att använda kraften i storytelling. Mattias är f.d SVT-journalist som blev sälj- och budskapskonsult.

(Läs mer om Mattias här)

 

 

SÅ HJÄLPER JAG ER SÄLJA MER

 

KURS / WORKSHOP:

SÄLJ MER MED KRAFTEN I STORYTELLING

 

Tid: en heldag.

För: ledningsgrupp och/eller säljavdelningen.

 

MÅL

Att deltagarna ska förstå hur kraften i storytelling fungerar, hur det går att använda på ert företag för att utveckla er försäljning och vad ni behöver göra för att komma igång.

 

INNEHÅLL

Storytelling är inte raketforskning. Tvärtom är det något alla kan relatera till.

I det – stories vi alla känner igen – börjar vi. Vi analyserar hur bra stories är uppbyggda. Ur det får vi fram en formel, en story struktur. Den formeln applicerar vi sedan på ert företag, ert erbjudande och era kunder. Och framför allt, på er säljprocess. Resultatet blir en brand story.

Brand storyn är grundmanuset i ett företags kommunikation. Med brand storyn på plats kommunicerar företaget med en röst, oavsett om det är sälj, marknadsföring, presentation eller intern kommunikation. 

  • Vad är storybranding – och hur använder du det i ditt sälj?
  • Därför är de flesta säljbudskapen fel.
  • Det stora paradigmskiftet för ditt sälj.
  • Hitta de sju moment i er brand story.
  • Så gör du för att sälja mer med story.

Kursen avslutas med att vi tar fram er brand story. 

 

PRAKTISKT

Vi håller till hos er under en dag. Rummet behöver en stor white-board. 

 

LEVERANS

Leveransen av en workshop blir:

1) Brand story.

2) One-liner.

3) En massa tankar och inspiration.

 

VIll du hellre ha en föreläsning? Klicka här.

Intresserad av att veta mer? Tveka inte. Hör av dig nu!

 

 

Enklaste är att fylla i formuläret.

Du är också välkommen att ringa på 08-6270600.

Sälj mer med stories. En workshop i sälj där man använder kraften i storytelling.

Nyfiken på att veta mer? Hör av dig nu!

(Alla som bokar i januari 2022 får 15% rabatt.)

Enklaste är att fylla i formuläret.

Du är också välkommen att ringa på 08-6270600.

 

Vi människor köper inte alltid det som är bäst för oss. Vi köper det vi förstår bäst. Formulera ditt säljbudskap med hjälp av kraften i stories – och dina kunder kommer förstå dig bättre. Och du kommer sälja mer.

 

GRATIS GUIDE HUR DU ANVÄNDER KRAFTEN I STORIES